להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




 

 

 

איך להצליח במיצ"ב במתמטיקה בלי להתאמץ יותר מדי?

הפתרון: חשבון פשוט באמת ושברים פשוטים באמת!

 

בעוד מספר חודשים יתקיימו בכל בתי הספר בארץ בחינות המיצ"ב במתמטיקה לתלמידי כיתות ה' : ב-22 במאי  2012 – הבחינות החיצוניות, ושבועיים לאחר מכן, ב-6 ביוני 2012 – הבחינות הפנימיות.

 

מטרת בחינות המיצ"ב (ראשי תיבות של "מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית"), הנערכות רק בחלק מהמקצועות ובחלק מן הכיתות, היא לתת להנהלת בית הספר מידע על הישגיו הלימודיים של המוסד החינוכי ולסייע לתכנון עבודתו לקראת שנת הלימודים הבאה. את המבחנים עורכת ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך), הפועלת במסגרת משרד החינוך והתרבות. בנוסף למבחנים החיצוניים, נערכים גם מבחנים פנימיים על ידי בית הספר. בחינת המיצ"ב במתמטיקה בכיתה ה' נחשבת לבחינה הקשה ביותר שבין בחינות המיצ"ב.

מבדיקות שנעשו עולה שנקודת התורפה של רוב התלמידים המתקשים בבחינות המיצ"ב במתמטיקה היא נושא השברים הפשוטים. מסתבר שהשברים הפשוטים אינם כל כך פשוטים. לפיכך, פרסמה הוצאת חשיב לפני כשנתיים את הספר "שברים פשוטים באמת" מאת דודו בורשטיין, העוסק ביסודיות בנושא השברים הפשוטים. הספר מסביר כל חלק של הנושא בצורה פשוטה וברורה, עם דוגמאות ואיורים רבים.

 

הספר "שברים פשוטים באמת" נפתח במבחן ידע קודם, אותו מומלץ להעמיד בפני התלמידים כחצי שנה לפני בחינת המיצ"ב במתמטיקה. לכל מי שמתקשה במבחן הידע הקודם מומלץ לחזור ללמוד ולתרגל את הספר "חשבון פשוט באמת", המהווה למעשה חזרה מעולה ומרוכזת על כל החומר בחשבון שאותו לומדים עד אמצע כיתה ד' לערך.

 

במילים אחרות – את החודשים דצמבר, ינואר ופברואר יש להקדיש לחיזוק הבסיס ׁ(בעזרת חשבון פשוט באמת) ואילו את שאר החודשים עד בחינת המיצ"ב במתמטיקה – לשברים פשוטים באמת וליתר החומר השוטף של כיתה ה'.

 

בבתי הספר שהשתמשו בספרים "חשבון פשוט באמת" ו"שברים פשוטים באמת" עלה הציון הממוצע בבחינות המיצ"ב במתמטיקה בכ-20 אחוזים!

 


 

להזמנת הספרים לחץ כאן

 

 

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים